Followers

AFB FEEDS

Wednesday, October 1, 2014

Kes Dera Lagi!!!

Assalamualaikum.. Ya..aku tau masih terlalu pagi untuk mencarut (tengok jam baru pukul 11 pagi). Dah laa entry yang pertama kali untuk my blogspot.. kakakakkaa...Tapi mulut, tangan kaki aku tak boleh nak stop untuk menyumpah ni dah kenapa....?? Pasaipa??Ni kes dera lagi wey..Kat taska.. automatik teringat terkenang kat anak aku sebab aku pon hantar dia kat rumah orang.Setakat ni alhamdulillah laa.. Tapi tak nak laa cerita pasai anak aku kan.. 

Salam takziah buat keluarga baby Imna Khalisa. Berat dugaan parents baby. Baby baru 3 bulan. Yer.. aku tau.. umur baby macam tu memang agak leceh nak jaga.. Minum susu pon nak kena tunggu dan pegang takut tersedak. Tapi apa boleh buat?? kau dibayar kot?? bukan nye free.. buat je laaa keja tuu.. bukan sampai berjam2...Kau nak untung kemainnnn nak jaga budak ramai2.. tapi pekerja tak cukup tangan nak handle budak2 ni.. 
As i know lah kan.. tadika tu before ni ada juga record buruk . Ade kes dera jugak..tapi xde pon kena boycott. Still lagi ada parents yg hantar anak2 diorang. Maybe sebab diorang tak tau kot.. Nama Taska punya lahhh kemain glammm kannn.. Taska Permata Bonda. Puihhh laaa.. Boleh tukar nama dah tu.. Taska Permata Jamban!!!
Nah screen shoot dari family Baby Imna
Screen shoot 1
demm laah.. lagi taknak bertanggungjawab..siap ada luka2 lagi.. Tak memasal anak orang jadi mangsa. Hadooiii laa.. kalau ko takde sikap kesabaran yang tinggi..seeloknya tak payah laa kerja jaga anak orang.. pehlisss laaa..baik ko kerja jadi cleaner ke , kilang ke.. takde laa nak aniaya anak orang.. 
Plus aku dapat bayangkan muka2 manusia tak de tanggungjawab tu bila ditanya & diorang buat muka toya.. eee..rasa nak tumbuk je lah... 

Lagi satu yang paling aku menyampah..bila ada orang yang bijak pandai cakap and suruh berhenti kerja jadi surirumah jaga anak sendiri.. Laaahhaadooiii..jangan laa bagi idea yg macam tu untuk ibu2 yg bekerja. Respect sikit laa perasaan orang kann..



No comments:

Post a Comment