Followers

AFB FEEDS

Friday, October 17, 2014

Bila anak tak tidur malam..


Anak dara aku si Irine tu dah 9 bulan.. Kejap je kann..  Umur 9 bulan, tapi  macam aku jaga die dalam pantang.. sobsss..Langsung tak boleh tinggal. Sebab dia fully breastfeed kat rumah. memang tak bagi botol susu. Now jadi masalah pulak kat aku.. kekekekeke..Percaya ke tidookk.. Irine tak pernah automatik tido sendiri. Mesti nak nen mak dia dulu baru tido. Orang jawa cakap ngempeng la.. Hadoii.. Parah bebenor anak dara sorang ni... 
Sebab kat rumah pon tak de buai macam rumah babysitter. So, da problema untuk mommy and ayah.. Tengah malam buta dia baru gediks nak main .. Kadang tidur sama-sama.. tapi pukul 2 pagi macam tu, ngok ngek ngok ngek laa pulak dia...Kengkadang tu aku sedar..tapi sesaje nak buat tidur mati kan dengan harapan Gjul boleh tidokan dia. Non hadooo... lagi dia kejut kita .. , then dia sambung tido.. hahahaha.. bertuah punya suami..
Sebab jiwa mak mak kita ni dah sebati..bangun laa jugak..x sampai hati anak nangis.. kang terjerit2.. jiran nak tido.. gangguan plak.. sambil bobok kan anak , sambil membebel dalam hati.. ekekekeke.. Keep positifkan diri.. "bukan aku sorang je hadap anak tak nak tido.. orang lain pon sama.. so, apa aku nak kisah sangat khenn?" Bila aku mengadu kat mak aku, dia jawab "macam tu laa orang ada anak.. kang takde anak sunyi pulak ..lifeless kann".. gituuuuhhh... 

Dugaan mak mak sangat.. Tapi aku redha. sungguh laa.Aku yang nak ada anak. Aku yang nak jaga dia.. semua pilihan kat tangan aku sendiri. Kalau tak mak & mak mertua aku nak jaga.. Tapi penat & sakit kot beranak.. hahaha..mestilah nak jaga sendiri. Sebab hasil perbincangan kami laki bini, cucu manja dengan atok nenek ni lain pesen sikit.. Dats why kitorang ambik keputusan jaga Irine. Puas hati.

Tapi 2, 3 hari ni Irine dah boleh tido lena malam sampai ke pagi. tu pon nak kejut, payah jugak. hahahhaa.. pukul 10 pon dah ngantuk.. boleh rilex je tido kat ayah dia..

-
-
-
-
-
-
-
-
-

tadaaaa... Melepek je. Betul-betul penat ni..
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Ayah pas kat mommy pon dia rilex je tido.. hehehee..memang betul2 penat.

Since babysitter Irine ada ambik lagi sorang untuk dijaga, so Irine ada lah kawan main.. Then bertambah lasak laa dia!!! tu pasal laa penat.. .. Paling merisaukan, dah pandai panjat tangga sampai ke atas!! Risau betul.Since dah pandai merangkak ni, tiap pergerakan dia nak kena perhati. Tak boleh leka. Sungguh laa penat hokey..Sampai kan mommy mandi pon kena tunggu ayah balik kerja. Nak masak pon letak dia dalam stroller. fuh.. tu pon meronta nak keluar.. 
 For this moment , memang mommy tak boleh nak rancang tambah baby, walaupon teringin sangat.. Plan tunggu Irine dah boleh behave and dengar cakap dulu. Ni kita kata No, Irine.. Please don't.. Lagi laa dia buat.. siap lambai2 kita.. means dia tak paham pon kite cakap apa.. pfft... 
Tak pe la Irine. Mommy ajar awak slow slow okey... All for you baby...

Mommy Irine


No comments:

Post a Comment