Followers

AFB FEEDS

Sunday, June 28, 2015

#CABARAN20HARI | Pengalaman Sahur

#CABARAN20HARI | Pengalaman Sahur


Ini adalah cabaran hari kedua menulis entri #Cabaran20hari. Seronok rasa nya bila dapat cerita kan pengalaman sendiri . Teringat masa zaman belajar dulu. Biasalah.. Student. Hidup sendiri. Lagipon aku ni duduk menyewa dengan kawan-kawan sekolej. So, takdelah pak guard mak guard nak halang keluar masuk ke rumah sewa. 

Masa tahun 2006-2008 macam nak beli modem internet agak mahal. Nak pasang streamyx kat rumah sewa pon tak semua student kat rumah ada laptop and kaki online macam aku and 2-3 lagi kengkawan aku. So, selalu jugak laa melepak kat kedai mamak, guna wifi. Hehehe. Lagipun time tu laa ada masa and curi peluang untuk ber YM dengan Gjul. Almaklumlah.. Kami ni long distance relay. dia belajar di Uitm Dungun.Aku pulak Shah Alam. Kengkadang tu , gigih laa tak tidur, sahur di mamak terus pukul 2-3 pagi. Then balik kerumah bantai tido.Cuma kengkadang je lah bangun sahur. Tu pon sebab student, jarang lah nak makan sahur mewah-mewah. Lagipon bukannya pandai masak sangat pon. Lauk telur mata, ikan bilis, sardin dan kicap, dah rasa paling sedap dah tu..

Berubah pulak bila dah berumah tangga. Masa tahun pertama berkahwin dan berpuasa, aku tengah mengandungkan Irine. Masa tu baru 5-6 bulan pregnancy. Sedih sangat, sebab nak taknak memang aku kena jugak bangun sahur sebab tengah mengandung. Pernah miss sahur, bila nak berbuka, memang akan muntah sebab perut kosong agaknya.. Kalau ikutkan malas jugak nak bangun, sebab sorang-sorang. Gjul pulak kerja shift malam. tinggal lah aku dengan kucing aku. Percaya atau tidak, kucing aku bernama Putih tu akan kejut aku untuk sahur.. Bila aku cerita kat Gjul, dia macam percaya tak caya je. Tapi tu laa . dia akan kejut aku dengan cakar-cakar kaki aku and cakar-cakar selimut. Ya Allah.. Gerammm sangat rasa.. Nak sepak je.. hahaha.. Tapi finally, aku bangun juga.. Terima kasih putih. Entah kat manalah putih sekarang. Mommy rindu.. 


 Bawak putih jalan-jalan.. 


 Kena buli.. 


hihi.. Teruk sangat muka aku masa ngandungkan irine dulu... Putih kesayangan.. Balik kampung pon dia kenalah ikut.. behave sangat naik kereta. Tak berak and tak kencing. Allah.. Rindunyaaaa!! 

Nak cerita pasal sahur je pon.. bila up cerita pasal Putih, aku dah start  nangis .. =( Kbai.. 

9 comments:

  1. Ya Allah yoorin, si putih ni sebijik mcm kucing kak eny yg sekor tu.. cuba tgk kt instagram kak eny.. hahahah

    ReplyDelete
  2. selamat menunaikan ibadah puasa yer..
    putihnya bulu kucing tu..

    blogwalking sini..

    BLOGAHBAR

    ReplyDelete
  3. Part tumpang wifi kedai mamak tu biasa buat juga.. hehe,,,

    ReplyDelete
  4. suka sangat dengar kisah orang bercerita bila kucing kejutkan sahur, kejutkan subuh :D

    ReplyDelete
  5. Kagumnya dgn kucing tu...dia boleh kejutkan utk bersahur ya!errmm pengalaman masa zaman student mmg best kannn;)

    ReplyDelete
  6. Wahhh pengalaman sahur yg mengujakan..

    ReplyDelete