Followers

AFB FEEDS

Wednesday, December 13, 2017

LIPSTICK

Assalamualaikum readers.. =)


Lipstick collection

Bila bicara tentang lipstick  / gincu, sudah tentu ia sinonim dengan wanita. Kenapa mereka tidak dapat lari dengan lipstick , sama ada untuk menjaga keterampilan agar lebih yakin, menaikkan seri wajah, menyembunyikan bibir yang lebam dan gelap juga sebagainya. Terdapat pelbagai jenis lipstick yang menjadi pilihan buat wanita diluar sana. Antaranya jenis satin , matte , liquid , pelembap bibir  , frosted  , cream matte dan lain lain. Setiap jenis lipstick sesuai dipadankan mengikut majlis, pakaian , warna kulit ,  waktu dan kesesuaian bibir pengguna. 


Matte Lipstick

Maybelline Color Sensational Vivid Matte Lipstick [#Scarlet Red]

Sleek Make up Matte Me


Matte Lipstick adalah lipstick jenis kering. Lipstick jenis ini lebih tahan lama . Keunikan  lipstick jenis ini , ia kelihatan eksotik , kemas dan menaikkan seri bagi si pemakai kerana kontur bibir jelas terbentuk dan mengikut garisan bibir tanpa perlu menggunakan pensil bibir. Pengguna lipstick jenis ini juga tidak perlu risau sekiranya makan atau minum kerana ia tidak melekat di cawan / gelas. Tapi awas, lipstick jenis ini , tidak sesuai bagi pemakai yang memiliki bibir jenis kering. 

Liquid Lipstick

The Body Shop - call gerbra 

Liquid lipstick - jenis cecair ada jenis matte dan juga lipgloss. Lipstick jenis ini kini menjadi trend dan mudah dioles ke bibir. Ia juga lebih tahan lama dan tidak perlu di touch up berulang kali. 

Satin Lipstick

Kamelia Cosmetics - Mermaid miracle Satin Lipstick - Arista

Satin Lipstick - Lipstick jenis ini sudah terkandung pelembab di dalam nya. Jadi pengguna tidak lagi memerlukan penggunaan pelembab bibir terlebih dahulu. Bagi pemilik bibir jenis kering sangat sesuai menggunakan lipstick jenis ini tetapi ia berbeza dengan lipstick jenis matte kerana ia perlu dioles berulang kali. 


Moisturizing Lipstick

Elizabeth Arden - Moisturizing lipstick

Moisturizing lipstick juga sangat sesuai untuk bibir yang kering kerana ia mengandungi vitamin E , aloe vera & jojoba oil.

Tidak kira apa juga pilihan citarasa anda terhadap lipstick, pastikan ia bersesuaian dengan anda agar dapat digunakan dengan lebih lama & lebih jimat. Pastikan juga anda tidak alah / allergic terhadap sesuatu jenis lipstick itu sendiri.. Untuk mendapatkan produk lipstick yang pelbagak pilihan  boleh klik di link ini LIPSTICK

3 comments: