Followers

AFB FEEDS

Wednesday, November 19, 2014

Kaki Window Shopping


Ingat balik zaman kecik2 dulu.. Kalau parents bawak kitorang adik beradik pergi The Store ke, Parkson ke cari baju, time tu kite yang anak2 ni memang lah tak de perasaan.. Perasaan nak berlari2 dalam mall je.. Entah apa yang seronok nya main sembunyi2 kat celah2 baju tu pon tak tahu.. pastu main kat escalator pon ye jugak.. Usai mak tengah syok pilih2 baju, mana pulak abah pergi? Ahaaaa.. memang macam biasa lah.. bapak aku akan menghilang.. Merewang ke mana2.. Kang entah sapa2 yang ditegurnya..borak macam dah 10 tahun kenal..  Dah mak aku terjerit2 nama kitorang sebab main bersepah.. haahaha.. Dah laa mak aku sibuk pilih baju kannn..Tak senang hati dia nak pilih baju tengok gelagat kitorang ni, tak terjaga.... Tak memasal dapat cubit sedasss..Time tu bisik dalam hati pilih baju untuk kitorang sorang sehelai je pon lamaaaa nyaaaa.. Bila cari bapak aku tak de depan mata, mula lah dia pot pet pot pet..bengang.. last-last tak beli pon. Sebab time tu mak dah merajuk.. ahhahahaha..Hampa..tetttt.,Tapi abah pandai jugak pujuk, bawak pergi makan Kepsi.. tehehehe...

Tu dulu.. Masa kecik2 aku takde perasaan lagi.. Tapi sekarang dah besar, dah jadi mak mak pon.. Rasa nak jerit "MAK!!! I feel u now!!!" Gjul pon sama laa macam abah aku.. Sebab tu kadang2 aku prefer shopping /window shopping sorang2..Sebab rasa bebas & bebas masa.. Kadang2 geram jugak.. Sibukkkk nak ikut.. Lepas tu kita lama sikit dia buat muka cencuruttss.. Terus ai takde mood nak cari barang.. Padahal bukan nak beli pon.. saje tilik barang tu lama-lama.. Lagi lagi time baby expo! perghhh..memang laa semua booth aku nak singgah even terpaksa selit2 macam laahhh kurus sangat.. hehehe.. Gjul tengok anak dah berpeluh je ajak balik.. Padahal dia yang rimas.. HAHAAHA.. Memang aku suruh dia jaga Irine kat luar, biar ai meredah banjir lautan manusia ituuu.. 

Ada tak mana2 perempuan jenis line color Biru? angkat tangan pehlis!!!

Aku memang jenis macam tu kot.. Kalau beli shampoo ke kan, automatik akan tengok ingredients dalam shampoo tu.. Padahal tak paham pon bahan2 sains dalam tu..Behehehe.. Kalau nak cari baju pon, ada 10 kedai, aku akan masuk semua kedai.. Padahal dalam hati macam dah aim satu baju  kat kedai 1st masuk tuu.. Tapi nak jugak pusing-2 masuk kedai lain..Last-2masuk balik kedai pertama beli yang kite dah aim tu.. tak pon tak beli langsung.. Sungguh laa tu satu kepuasan rasanyaa.. 

Lepas tu, Gjul akan komplen barang yg ai nak beli / ambik tu sampai aku memang letak balik tak nak beli.. Huwaaaa!!! Tapi kalau time die tuuuu.. huhhhh!! Gjul cuma excited beli barang dapur.. Macam ikan ke, udang ke , ayam ke.. Part tu memang aku suruh dia je pilih.. Sebab dia lagi expert. Kalau aku yang pilih, ada je tak kena "Ayang, tu tak elok laa... tengok mata dia dulu.. insang, perut, rambut dia okey ke x" Allah.. beli ikan siakap sekor je ponnn.. Rumit nye kerja Chef ni.. Cerewet sangat... 

Lagi satu, Gjul tak suka tawar menawar.. T_T kontra sangat dengan aku.. Contoh nya, haritu masa balik Langkawi, we olls sempat laa singgah padang besar.. Tau2 laa harga kat situ, bukannya harga mati pon.. so boleh laa nak mintak tawar kann.. Kalau tak bagi, carik  kedai lain.. senang.. Part menawar , serah je laa pada aku.. tapi gjul tak kasi.. sebab dia kata kesiann orang tu pon nak cari makan.. LOL... Tapi suruh aku jugak yang tanya.. bila masuk kedai lain, baju yang sama, harga lagi murah dari kedai tadi, baru nak menyesal sebab dah beli.. HAHAHAHAHAA.. Pastu nak bebel2 rugi la , ape lahh.. Penat den dengar leteran dia tuu.. hehehe


ni screen capture instagram Gjul. Memg khusyuk kann ai .. tak sedar langsung .. 

Tak puas pegi kedai jual barang baby, serettt bawak pegi Aeon plak.. Boring je Gjul layan aku.. behehehe..

Macam biasa , dia yang dukung anak, dia jugak yang tolak troli.. T_T



Part shopping2 ni memang weolls tak sekepala.. Tapi ada je part2 lain yang sekepala sangat.. Lagi pon tak best kot kalau semua nya sama.. Kena ada kontra jugakk.. kanzzz..tapi bila dah menshopping tak hingat dunia, rasa terkilan pon ada.. Sampai sekarang ada sikit nyesal ai shopping coklat saje kat Langkawi haritu Ngam2 RM599.00.. =(
Dah bayar pon.. nak buat lagu mana... hahaha.. 

P/s : Dear husband, kalau buat muka cencuruts lagi, duduk je dalam kereta okey.. ngeeee... Ni punca kes tadi malam.. Lepas beli groceries kat Tesco, saje laa masuk Watsons. Gjul jaga irine dengan troli shopping.. tak sampai 30 minit pon dalam tuu..ai pon tengok dari dalam muka diaaa tuuu.. eeee..gerammm.. 

Mommy yooyin






10 comments:

  1. haha so sweet. paling klakar part troli baby >_< haha

    sincerely,
    Najlaa 'Aqilah

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu.. nasib laa tu..sebab kiri kanan tangan ai dah penuh plastik beg.. kikikiki..

      Delete
  2. perangai suami akak sama dengan saya. hahaha. tak suka lama2 shopping. tapi saya tak ada isteri lagi. dah ada isteri nanti... tak tahulah nak cakap apa. tapi akak dengan suami akak memang sweet... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke? most orang laki memang macam tu kot.. huhu.. tak sweet..sebab tak sinonim part shopping.. mih mih mih

      Delete
  3. owh,saya jenis warna biru tu,tak suka window shopping,saya nak sesuatu,saya akan aim then bila ada duit,saya terus pergi beli..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. senang je macam tuuu.. ai ni lecehhh.. kadang menyampah plak dgn diri sendiri sebb cerewet.. muehehee

      Delete
  4. hahaha..saya kalau window shoppimg tak cukup sejam, mesti lebih punya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laaa.. kalau sorang2, setengah hari pon tahan window shopping je.. hiksss

      Delete
  5. Aku lak terbalik Yan...Ash lg cerewet cari baju dan kasut. Selalu aku yg buat muka sbb kaki da penat ikut dia masuk byk2 kedai buahahaha.

    ReplyDelete