Followers

AFB FEEDS

Friday, June 26, 2015

Persoalan yang membebankan

Perlu ke tanya macam tu?


                           
Korang.. Baca ni;



        

  




Sedih aku baca. Nampak gaya penulisan, memang beliau tabah. Tapi, hatinya, mesti bagai dicarik-carik.. Manusia bila bercakap, lagi-lagi dia berezeki lebih, mulalah nak persoalkan rezeki orang lain pulak..Jagalah hati dan perasaan orang lain.. Ni kes belum berezeki anak. Aku pulak orang dok ngata jugak cepat sangat dapat anak. Tak sempat nak berhanimun katanya.. Sampaikan mak aku tak kasi aku kecoh-kecoh ngandung, takut orang ngata. hummm.. Alhamdulillah.. buat apa nak sorok and takut..Bukannya buat perkara tak senonoh.. Huhu.. Irine pon lahir genap 9 bulan kami dirikan rumahtangga. Ngam ngam soii.. Mulut yang macam mercun tunderclap tu pon dah stop.. Cuma laa ni berbunyi kembali.. Katanya bila nak tambah no 2.. merancang ke? Umur nak masuk 30, anak baru sorang? Kahwin lambat sangat sapa suruh? 

Salah satu sebab, aku tak nak laa anak-anak aku susah walaupon tahu insyaalah ada rezeki anak. Sebab kedua, tak puas rasa nak manjakan Irine. Biarlah kasih sayang kami ditumpukan pada dia dulu. 
Lagipon dia baru je umur setahun setengah. insyaa Allah ada perancangan tambahan bila usia nya genap 2 tahun nanti. Sebab ketiga, aku takut nak beranak lagi. Hahahah.. takut wey.. tak tahan sakit...walaupon dah lupa camna lah rasa sakit tu, tapi ada juga rasa ngilu-ngilu.. Sebab keempat, nak stabilkan ekonomi keluarga... Almaklumlah.. Kehidupan kami pon baru nak stabil.Gjul baru dapat kerja tetap... nak stabilkan ekonomi keluarga dahulu.  Biarlah kami besarkan anak-anak dengan kudrat sendiri tanpa perlu meminta-minta dengan keluarga and orang lain. Anak dah 2-3 orang nanti, kos keluarga pon meningkat. taknak laa sampai nak beli pampers anak pon berkira-kira. 

Adakah aku amalkan perancangan keluarga? TIDAK. Walaupon aku dan Gjul tak get ready nak ada anak lagi, tapi kalau dah rezeki, demi Allah aku terima. Ubat ke, cucuk ke, implan ke memang takde ambik. Natural planning gitu.. Hahhahaa.. Rindu bau syurga dirambut baby.. Rindu tangisan baby.. Rindu sangat.. Tangisan Irine sekarang tak boleh blah dah.. Dah laa kuat, sakit telinga dengar.. hhehehee.. tapi dia je laa penyeri hidup aku sekarang. 


Irine dihari raya tahun lepas



No comments:

Post a Comment