SGO

APDM SAPS

Followers

Contact | Review | Advertise | Invite| Business


For : Contact | Review | Advertise | Invite| Business Opportunities
Email: aziandgtt@yahoo.com

Sushivid

AFB FEEDS

Wednesday, June 17, 2015

Ihya' Ramadhan

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan


Alhamdulillah.. diberi kesempatan sekali lagi untuk merasai nikmat bulan ramadhan yang penuh barakah ini.. Rasa bersyukur yang tak terhingga, sebab bila tibanya ramadhan, rasa syahdu & hening je tak seperti bulan-bulan yang lain.. Tak percaya? Cuba nanti bangun sahur esok pagi.. Akan ada rasa sesuatu.. Uish, tak tau lah nak cakap macam mana.. Tapi rasa tu laaa..tu tu... hahaa..

Tahun ni merupakan tahun ketiga menyambut puasa sebagai isteri dan tahun ke dua sebagai ibu. Masa tahun pertama tu, Irine masih dalam perut mommy lagi.. Hiks.. Alhamdulillah.. Dapat merasa puasa penuh! last puasa penuh masa belum baligh / datang haid dulu masa berusia 13 tahun.. Huh! lama tuu.. Tahun lepas ada ponteng kerana uzur.. Tahun ni rasanya pon kena ponteng jugak.. kekekekeke..

Terkenang masa mengandungkan Irine dulu, bulan puasa.. Semangat sahur..Semangat jugak la nak berbuka.. Kalau pergi bazar tu, kemain banyak makanan.. Padahal makan berdua je.. Lepas buka je mesti muntah.. Sebab perut kosong kot.. Padahal dah bersahur..Kadang Gjul marah jugak, suruh tahan.. Tapi memang tak boleh nak tahan.. Automatik burrrrr...muntah..Lagi sedih, kengkadang sahur sorang-sorang bertemankan Putih (kucing peliharaan.. sekarang takde..dah bagi orang ).. dengan Irine dalam perut.. Gjul pulak kerja shift malam.. Pagi esok nya baru balik.. Nampak gayanya tahun ni pon bersahur dengan irine je.. xpon berbuka berdua dengan irine.. Adeh..pedih ..takpelah..janji ada peneman.. 


Ihya Ramadhan

Syukur..Syukur..Syukur yang tak terucap..Marhaban Ya Ramadhan Kareem... sucikan hati, dan terangi iman dengan amal ibadah. Mari sama-sama kita muliakan bulan ramadhan.. Hindarkan perbuatan yang menghilangkan pahala puasa.. Maafkan segala salah silap ku, Semoga ibadah kita dibulan suci ini diterima  Allah S.W.T .Amin Ya Rabbal Alamin.. 

Tepek sikit ucapan ramadhan.. tehehhehee.. 

8 comments:

  1. Salam Ramadhan. ..Selamat berpuasa. Hehehe mcm meriah kan ramadhan kali ini

    ReplyDelete
  2. Salam Ramadhan. ..Selamat berpuasa. Hehehe mcm meriah kan ramadhan kali ini

    ReplyDelete
  3. Salam Ramadhan. ..Selamat berpuasa. Hehehe mcm meriah kan ramadhan kali ini

    ReplyDelete