Followers

Contact | Review | Advertise | Invite| Business


For : Contact | Review | Advertise | Invite| Business Opportunities
Email: aziandgtt@gmail.com

AFB FEEDS

Thursday, October 22, 2015

Siapa Dia Yang Boleh Memandu Di Jalanraya ?







Korang, hati-hati tau.. Kalau nak bagi orang pinjam kenderaan pon kena pastikan diorang ni berlesen ke tidak, & cukup umur ke tak, sebab pemilik kenderaan yang bagi individu yang tak punyai lesen memandu boleh didakwa jugak kat mahkamah.. aishhh.. seram jugak ni.. Tak memasal kita yang kena.. Lagi satu kalau ada lesen sekali pon kena make sure laa lesen dia dah expired ke tidak.. Tak pe lah nak kata cerewet atau banyak tanya sekalipon. Asalkan tak menyusah kan kita di kemudian hari.. 




Aku paham, agak leceh nak ambik lesen kenderaan ni.. Sebab tu umur aku 25 tahun baru ada lesen kereta. padahal masa umur 18 tahun dah ambik lesen..tapi sekerat jalan je sebab trauma eksiden.. kesudah nya bila ambil lagi sekali ujian memandu masa tu umur dah 25 sampai 3 kali okey.. 2 kali fail kat litar.. hahaha..sekali kat bukit, sekali lagi kat parking..yang kali ke tiga baru lulus. Tu pon aku dah nangis2, sebab aku pergi dengan kawan aku..kawan aku lulus..aku pulak yang gagal.. Rasa waktu tu dah tak nak ambik lesen.. Give up!!!! 

Tapi nak memudahkan urusan untuk aku bergerak, nak pakai kereta kena lah dapatkan lesen jugak..walau 10 kali sekalipon takpe lah..  hehehe.. lesen kereta je laa aku ada..motor tak de lagi.. Tapi tak pe la kot.. motor gjul je laa yang jadi driver..hehehe.. 

ingat tu sedikit pesanan dari PDRM.. jangan nak ambik ringan semua ni.. kang kita jugak yang susah.. 

8 comments:

  1. satu lagi kena tau ialah lane. 1st lane (paling laju tu), utk memotong shj. bukan stay situ bwk laju2. hahahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhahaa..tau xpe.. paling menyampah dok memotong belah kiri.. terkezut selalu sampai nak terbabas..

      Delete
    2. kalau dah dok lane paling kanan, memang tak berganjak dah.. hehehe.. tapi semua tu depend pada situasi jugak.. ;)

      Delete
  2. Betul2.. bukan setakat membahayakan nyawa individu tersebut tetapi jugak orang lain.

    ReplyDelete
  3. Saya baru nak amik lesen. nervousss sangat skrg ni. Haishh
    Anywayyy! comey gmba baby naik motor tuu Hihi

    http://letaknamaterlalumainstream.blogspot.my/

    ReplyDelete
  4. Betul. Memang tak boleh ambil ringan hal ni.

    ReplyDelete
  5. Okaylah tu 25 dah ada lesen.. Sha 26 baru ada lesen..
    first gagal.. second baru lulus..

    ReplyDelete
  6. Memang patut tgk umur nak ada lesen.
    Kewarasan penting.
    libatkan nyawa org lain juga di jalan raya.

    ReplyDelete