Followers

AFB FEEDS

Tuesday, January 9, 2018

RESEPI SANDWICH TELUR UNTUK BENTO IRINE

Assalamualaikum..  Since Irine sekolah ni aku pon kena rajin..  kalau sebelum ni bangun pon kadang subuh gajah.  tapi Oyin sekolah automatik pukul 5 bangun.   Siap siap untuk buat bekal dia.  Kenapa aku bawakan bekal juga walaupon tadika sediakan makanan? Anak dara yang request.  Hari-hari dia bagi cadangan,  " mommy masak laa spagetti..  mommy bawakkan Oyin roti ea.."  Tapi spesis kebuluq kot anak aku ni..  Pagi aku buat breakfast dia akan jamah.  tapi tak banyak laa.  Air secawan pon tak habis.  Nanti kat sekolah dia akan makan bekal dia.  Makanan yang tadika sediakan pon dia akan makan.  Cikgu dia bagitau aku tergelak..  Sebab Oyin tak nak bekal nasi,  so aku bekal kan makanan simple2 je laa..  janji dia kenyang senang hati.  Salah satu bekal yang senang nak buat roti sandwich telur.  



Resepi sandwich telur 

Penyediaan : 25 minit

Bahan- bahan :
2 biji telur rebus 10-12 minit dah cun. 
Tomato 1/2 biji dibuang biji &  dipotong dadu
2 inci lobak merak di hiris halus.  aku parut je.. 😂
Serbuk lada sulah (aku guna mcd punya..tiap kali delivery mintak and simpan) 
garam sebagai penambah perasa. 
Mayonis / sos
Roti 8-10 keping



Cara-caranya
Telur rebus tadi dilenyek guna garfu.  tapi jangan terlalu hancur. 



  Masukkan mayonis.  aku guna kewpie plastik hijau & kuning.  Mix rata.  Masukkan grated carrot, tomato gaul sebati.  Masukkan juga serbuk lada sulah &  garam. 


Sapukan di atas roti. Lapikkan dengan 1 keping roti lagi.  1 set roti ni boleh jadi 4 biji bentuk tiga segi.  Roti aku tak buang pon tepi roti tu..  sebab Oyin tak suka roti botak.  hahaha. 





Resepi kat atas ni memang dapat banyak jugak. Sesuai laa nak buat pot luck ke picnic ke kan..  Sebab nak buat bekal untuk Oyin je next time buat sebiji telur je dah cukup.  

ok. Selamat mencuba. 

5 comments:

  1. sdp tu tambah crabstick & cheese pergh...sdp.

    ReplyDelete
  2. aku pon suka buat sandwich telur ni sebab cepat hahaaa..

    ReplyDelete
  3. Suka gila sandwich telur ni. Suka kalau letak timun... aduhhh kan dah tetiba rasa teringin nak makan.. sobsss

    ReplyDelete
  4. Anak saya tak suka pulak nak makan sandwich, kalau tak boleh buatkan bento untuk depa

    ReplyDelete