Followers

AFB FEEDS

Wednesday, November 26, 2014

Gagal UPSR?? Dunia belum berakhir.


Result UPSR keluar harini.. Aku tak de laah nerves sangat. Sebab bukan aku yang nak ambik result.. Behehehe.. Adik pon dah besar. Tinggal lagi 2 orang yang bersekolah.. Sorang tengah ambik SPM. Sorang lagi baru form 2. Kat timeline pon takde laaa kecoh sangat pon,  pasal friendlist aku pon baya2 aku. takde laa kot anak2 diorang yang ambik UPSR. 

Kalau dulu dapat 1A pon dah Wow!!! boleh canang 1 kampung.. Anak aku dapat 1A!!!.. takde lah nak malu sangat kan. (Aku lettewww yang dapat 1A UPSR).. hahaha.. Zaman aku tahun 1998, adalah batch ke-2 yang UPSR 5 subjek.. subjek tambahan Sains. Tapi zaman sekarang kalau dapat 1A je mulalah orang dok cemuh. tu laaa.. "main facebook je, main COC je, main candy crush je.. Belajar malassss... "Allah.. zaman aku dulu pon dok main je.. tapi tak de laa menghadap komputer, games, henpon 24/7. serius.. Aku rasa agree pulak bila orang cakap duniawi ni semua melalaikan..  dulu, Handphone, tablet, komputer pon tak de laa berleluasa lagi.. Maka kami tidak lah anti sosial.. hehehehe..  Time dah nak dekat periksa pon kami dok main lagi guli, naik basikal pusing satu kampung, berkhemah dalam kalbat .  Paling canggih pon pergi cc main mirc.. sebab macam terlalu budak sangat, selalu menyamar jadi budak UTHM (dulu kami panggil ITTHO).. buat-buat pandai laa jadi orang besar..hahahahaha.. 

Tapi zaman sekarang best.. Nak belajar online pon boleh. Tak payah laa nak mintak izin dengan mak nak pergi study rumah kawan. dulu aku selalu macam tu asyik nak merayap main kat rumah kawan jerk.. Mak tak bagi pon aku cabut je..hahaha.. Tapi bila betul2 mintak izin nak study.. ko ghase?? Mak ko nak bagi?? Nan hadooo.. Laaa ni semua kat hujung jari je.. Boleh study kat rumah.. Buat group whassap.. Allah.. Mudah nye hiduppp.. 

Kat TV pon dah ada siaran belajar kann.. Aku dok perati je iklan UPSR iBuddy budak perempuan rambut perang yang tutor TV tuuu... 
-
-
-
-
-
-
-


zaman aku dulu mana ada.. Dok sibuk je laa beli surat khabar. Kat tengah tu adalaahh sisipan Didik . Kadang2 tu adalah soalan-soalan UPSR , PMR, SPM. Yang tu jugak laa weollsss kumpulkan satu kelas, lepastu photostat. Nak beli buku pon kadang rasa serba salah pulak nak mintak duit kat mak. Tapi rilex je adik2 aku sekarang ni mintak duit top up kat mak aku.. waaa!!!

Well, bagi adik adik ,yang tak dapat straight A tu, tak payah nak kecewa sampai kelar kelar tangan, tak nak makan, tak nak keluar bilik. Ini baru ujian pertama di alam persekolahan. Nanti masuk sekolah menengah ada lagi ujian PMR (PT3), SPM, STPM..ujian percintaan , perkahwinan.. eh..ehhh.. hahahaha ... SPM & STPM tu korang kena laa struggle lebih sikit. Sebab tu laa yang bawak kaki korang masuk dalam alam Universiti pulak.. Kalau masih main-main lagi.. payah laa dik non.. Lagi-lagi yang perempuan. Bila orang cakap "elehh..orang pompuan belajar tinggi dok kat dapur jugak nanti ".. jangan laa korang nak ya betul sangat statement tu ekk.. Korang jawab laa balik "Memang laa dok kat dapur.. Tapi belajar tinggi tu laa, yang bezakan besar mana dapur kitorang nanti " haaaa..agak agak sentap ke tidakk orang itteww??

Sebab anak aku pon jauh lagi perjalanan dia nak bersekolah . Next month baru umur setahun.. buahahhaa.. entah macam mana lah cabaran dia nanti kan bila dah sekolah.. Ngeri laa pulak aku dibuatnye.. time baby tak boleh laa nak kategori kan bijak lagi.. sebab baby ni kira banyak akal.. sebab dia belajar dari persekitaran dia.. So, bab ni kena hati-hati sikit.. Kang benda tak elok kita buat, dia pon ikut buat.. 

Ok. Last but not least.. lagu untuk yang kurang berjaya jangan sedih-sedih.. update status kat Facebook , moment wechat jangan mencarutzzz ye adik adik..Nanti KHK siar kat wall pulak nanti.. hehehe



Mommy yooyin

2 comments:

  1. Dulu upsr saya dapat 1A 2B 2C je.... Sebab masa tu exam pun pun tak tau exam apa. Sebab masih rajin panjat pokok, berkubang kat parit lagi.... Alhamdulillah masuk juga U akhirnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah.. sama laa pulok result upsr kite... tu laa.. abes jugak degree.. behehhee.. nak sambung lg boleh je.. tapi malas aiihhh...

      Delete