cozy baby

GaBag Cozy Baby

Followers

Contact | Review | Advertise | Invite| Business


For : Contact | Review | Advertise | Invite| Business Opportunities
Email: aziandgtt@yahoo.com

KELAB BLOGGER BEN ASHAARI

AFB FEEDS

Wednesday, July 8, 2015

Tabiat pengasuh Irine

Tabiat pengasuh

Pengasuh Irine ni ada 1 tabiat yang tak tau lah aku nak cakap, suka ke tidak. Sebab kengkadang rasa menyenang kan aku.. Kengkadang rasa macam membuang masa aku je.
Dia akan pastikan Irine mandi dan siap bersih kemas sebelum aku jemput dia balik ke rumah. Kengkadang aku ni balik kerja cepat , contohnya dalam pukul 4 petang. Kalau aku tak dalam keadaan rushing, memang tak laaa dia nak kasi Irine balik lagi-lagi bila Irine tengah tidur. Dia akan suruh aku balik rumah dulu. Tapi kalau aku tergesa-gesa macam nak keluar bawak Irine ke dah 1 kerja aku nak tunggu dia mandikan Irine complete... Padahal boleh je aku bawak balik mandikan Irine kat rumah. Tapi non hado laa..

Semalam nak keluar pon sama jugak. Gjul yang ambik dia kat rumah pengasuh.For sure la, pukul 5 Irine tengah main dan belum mandi. Dah laa urgent aku tunggu lama kot. Dah kompem2 MRR2 jem . Memang nak suruh Gjul ambik aku cepat. Tapi dah dia kata nak jugak mandikan Irine..Sobss.. Dekat pukul 7 baru Gjul jemput aku kat ofis. Sebenarnya aku langsung tak kisah pon Irine tak mandi lagi ke hapa . Lagi-lagi kalau aku nak cepat. Gjul cerita, akak mira kata nak tukarkan pampers je. Sekali lama bebeno.. rupanya mandi..hahahahadoii.. 

Kalau Irine tidur pon, memang dia suruh aku balik rehat-rehat. Then malam baru ambik. Kadang-kadang rasa, adoiii, anak aku kot..susahnya nak jemput. Hahaha..Dulu lagi lah masa mula-mula.. risau kau tau..Tiap-tiap hari jemput Irine tengah malam. Paling lambat pukul 12 malam. Sebab apa? Sebab dia pi berjalan.. Senang hati laa,sebab jaga Irine sorang je...

Boleh tengok pengasuh irine di SINI



Jemput mommy dia dah wangi siap berbaju tidur.. heee..gediks .Sempat bergambar dengan ayah ye tengah jem.. 






14 comments:

  1. Alahaiii pengasuh...hehee...tp dari satu sudut awak ni bertuah la dapat pengasuh camtu...rasanya dia mesti sayang irene mcm ank dia sendiri kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah..so far macam tu lah.. harap kasih sayang berkekalan macam anak sendiri ..

      Delete
  2. sukanya irine dah mandi ye...

    ReplyDelete
  3. La iye ke?
    Aida x boleh gitu.
    dia kena akur la waktu kita.
    Bukan kita ikut waktu dia, yoorin hu hu...

    p/s : bleh bagi aida alamat. Aida mau kasik kad raya kpd semua dlm gmbm :-). Hope yoorin sudi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa..kadang kalau tak ikut timing geram jugak..sebab kita nak cepat..

      Delete
  4. suami saya dlu ms alysa kecik lepas ambik dari pengasuh mesti mandikan Alysa..tak kira laa pengasuh dah mandikan atau tidak..tak tau kenapa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yoorin pon lagi suka mandikan anak.. kadang pagi2 tu irine bangun lewat, then kelam kabut nak pergi kerja pon mandikan dia..akak BS tu kata tak yah mandikan..bawak je dtg rumah nnti dia mandikan.. tak selesa rasanya bia anak comot bru bgun x mandi..

      Delete
  5. dia dah sayang sangat kat Irene tu..kalau akak pun akak akan mandikan dulu agar Yoorin satisfied akak jaga anak yoorin kan..senang yoorin x yah dah mandikan Irene..dia nak Irene balik dengan segar..kan...

    ReplyDelete
  6. bgusnya pengasuh...tp klau dlm keadaan rushing kita plak jd mcm...grrrr....geramnya

    ReplyDelete