Followers

Contact | Review | Advertise | Invite| Business


For : Contact | Review | Advertise | Invite| Business Opportunities
Email: aziandgtt@gmail.com

AFB FEEDS

Tuesday, August 11, 2015

Bahaya Memandu Dibelakang Kenderaan Berat

Sejak pelbagai isu yang melanda tak kira lah kat mana pon, buat aku jadi rasa sentiasa nak berhati-hati. Perasaan sentiasa berdebar tu tetap ada. Terutama bila waktu memandu. Aku tak kisah la, orang nak hon aku sebab jarak kereta aku dengan kereta depan boleh muat 2 bijik kereta sekalipon. Rasanya tu yang aku belajar masa kelas teori nak ambik lesen dulu.




hehehe..memandu sambil ambik gambo tu..nasib tengah jem..kalau tengah drive lelaju tu tak yah la gatai nak bergambo pulak.. tiap kali ada lori trelar yang angkut balak ke, besi ke, memang seboleh nya aku tak nak memandu sebelah , atau belakang lori tu.. Kalau nak memotong pon aku akan pastikan selamat nak memotong, dan aku tak tersangkut kat sebelah lori. Huii..seriau wey.. Takut pulak rantai ke tali pengikat kayu tu tak kukuh.. Terbukak pulak kan.. Tak ke kayu-kayu tu semua menggelongsor .. camne pon aku tetap jugak nak elak dok belakang lori.. Kalau terpaksa pon, memang jarak tu jauh laaa... malang kan tak berbau. Sentiasa berwaspada. Macam cerita Final Destination kan...

5 comments:

  1. sama la kita kak, mmg tak berani lalu sebelah kenderaan berat mcm tu.
    Nanti mcm2 terbayang,
    kayu tu jatuh golek2.
    besi jatuh kena kereta, Takut! hehehe.

    ReplyDelete
  2. Seram kot kalau duduk belakang atau tepi kenderaan berat

    ReplyDelete
  3. sy yg lelaki pun sama...kdg2 boleh ltk 3 kenderaan kalau ekori lori besar spt di atas.Byk kejadian barangan tergelongsor dari belakang lori....

    ReplyDelete
  4. umul yg duduk sebelah pun seram..inikan lg drive..ni en.suami suh blaja drive..cm takut pulak

    ReplyDelete
  5. Ini lori kalu yanie asyik terpikir je kalu kayu dia terjatuh ke atas kete..isyyy seram jew..

    ReplyDelete