SGO

APDM SAPS

Followers

Contact | Review | Advertise | Invite| Business


For : Contact | Review | Advertise | Invite| Business Opportunities
Email: aziandgtt@yahoo.com

Sushivid

AFB FEEDS

Thursday, August 13, 2015

Pecah Bedak Aku!

Tiap kali aku balik kerja , bila Gjul ambik dia dulu kat rumah babysitter, bukak bukak pintu je tersembul si Irine kat pintu dengan gembiranya.. Tahu laa tu, mommy balik dia boleh dapat tek... Sengeh..sengeh.. Pastu baik hati capai handbag aku yang berat tu, lalu diseret sampai ke sofa. Mulalah dia nak mulakan aktiviti dia menyelongkar beg tangan mak dia ni.. Ingat ada jajan ke? 

Sebab Gjul dah masak, basuh basuh tangan terus pegi meja makan.. makan lah apa lagi.. Irine pon sama, duduk bersimpuh join makan sama. Tapi macam biasa lah, dia makan kan main-main.. Kejap-kejap ke depan tengok tv. Sebab dah selalu macam tu , jadi aku tak heran lah..janji tak meragam ke hapa.. Tapi apehal senyap lain macam ni...?? Aku dengan Gjul memang syakwasangka tinggi bila dia punya senyap lain macam. Ada lah projek yang dia buat tu.. 







Haaa. Kan Betul.. Habis laaa, bedak feberet aku dipecahkan... abes lantai dengan bedak coklat coklat.. Huwaaa!!! Irine.. bedak mommy!!! Haritu dah korek lip pallete , ni bedak pulak... sikit pon tak tinggal...Nasib murah je Irine oiii...



Ayahnya baru tukarkan dia pampers sebelum aku balik kerja.. Dah macam hapa rupe pampers dia ni.. 





Sikit pon tak de rupe bersalah kan Yooyin kan!!! Grrrrrr



Gitu lah kalau ada anak. Nanti dah besar sikit, lain pulak akal yang dia nak buat.. Throwback masa kecik-kecik dulu pon aku masih ingat. Lipstik mak aku jahanam aku kerjakan buat conteng kat cermin meja solek. Bedak ros yang warna hijau tu aku pecah kan kengkonon kapur laa buat conteng kat pintu bilik ajar adik-adik aku ABC... Maunya mak aku tak menjerit kannn... Haishh..perangai pon dah nurun kat anak aku ni kompem 7 keturunan tak hilang. Hahahhahaa.. 

6 comments:

  1. Berapa la umur Irine ni..sebijik macam anak saya Imaan punya pe'el..cute gila

    Jemputlah ke blog saya Blog Ibu bekerja dari rumah , semoga bersama dapat manfaat! Terima kasih..

    ReplyDelete
  2. hahaha biasanya lau ank pompuan suka main mekap mak bila da bsr nnt dia suka bermekap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa kan.. kekekeke..ni buat sepah je asha..adoiii..

      Delete
  3. uhahaha...sama la perangai ank kita...pntang nmpk...n klau diam ja tuuu...mmg musykil sgt

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann..diam lain macam tu adalah yg tak kena.. gahhahaa

      Delete