Followers

Contact | Review | Advertise | Invite| Business


For : Contact | Review | Advertise | Invite| Business Opportunities
Email: aziandgtt@gmail.com

AFB FEEDS

Saturday, August 22, 2015

Sudah Bersediakah Untuk Ke Usia 30?

Rasa macam tak percaya pulak bila tahun depan usia aku nak masuk 30.. aaa!!! Rasa nak jerit tak percaya je!! Kalau dulu rasa teruja yang amat bila usia nak ke angka 20.. Seronok rasanya menjadi dewasa.. Tapi bila dah merasainya, tak delah seronok manapon.. Heee..Tapi bila nak usia 30 ni rasa tertekan pulak.. Sebab merasakan banyak lagi perkara yang aku tak puas nak buat masa muda-muda ni.. 

Nak tau, apakah ciri-ciri yang menunjukkan kita dah bersedia untuk ke usia 30? Jom baca di bawah ini.. Ni perasaan aku je.. Korang tak tau lah macam mana kan.. hehehe.. 


1. Sukakan Kanak-kanak



Kadang-kadang bila pergi ke suatu tempat, tetiba ada pulak budak menangis. Perasaan aku ni kan, rasa nak pi je ke tempat budak tu nak tenteramkan dia. Padahal ada je mak pak dia. Hehehehe.. Berbanding dulu anak orang nangis, tengok je la. Nak kasi diam pon tak tau.. 

2. Pandai Menasihati Orang Lain


Bila ada seseorang yang meluahkan perasaan dan nak aku tolong,  secara semulajadi pulak la haiii aku ni punya idea macam-macam .. Kreatif pulak tu  bagi pandangan, tips bagai... Heheheh.. Ye lah. Kononnya dah lebih makan garam.. Mungkin pengalaman sendiri kot. Tak pon orang sekeliling.. 

3. Tidak Suka Tempat Yang Sesak Dan Bising


Samaada betul atau tidak, kebanyakkan seseorang yang menghampiri ke usia 30 tidak lagi gemar ke tempat yang sesak dan bising. Aku memang dari dulu ah, tak berapa berkenan nak pegi tempat bising & sesak.. 

4. Mula Memikirkan Untuk Memiliki Aset Tetap


Yang ni betul. Baru terasa untuk memeliki rumah kediaman sendiri tanpa menyewa. Tidak kisah laaa besar atau kecilnya rumah itu, yang penting ianya rumah sendiri.Haishh..Bilaaa laaa nak ada rumah sendiri. Dulu bujang tak nak pikir pon..huh! ruginyaaa!!!

5.Suka Pergi Ke Majlis Kahwin


Kalau ada majlis kahwin, rasa teruja untuk hadir. Sebolehnya nak juga pergi.. Hehehehe... Entah laa.. Dulu tak rasa apa pon.. Kalau mak aku ajak pi kenduri kahwin, malas lah, ape lah.. Banyak alasan..

6. Dah Boleh Kenal Kawan Jenis Toksid.


Kadang tu tau dah kenapa kawan yang tak pernah contact kite, tetibe nak baik dengan kita pulak.. Ada lah tu niat nya di sebalik.. Waktu tu dah boleh pikir nak layan ke tidak.. 

7. Selalu Senyum Depan Cermin


Kenapa nak senyum depan cermin? Rasa cute ke atau suka-suka? Hehehehe.. Cuba senyum depan cermin, perhatikan ada tak garisan kedut di dahi atau keliling mata? Kalau tak de tu lega lah.. Kalau ada? HuwaaaA!!!! Rasa dah tuaaaa.. 


8. Sentiasa Berusaha Untuk Kelihatan Muda Depan Suami



Ahahhahaha.. adoi gambar ni pon... Cian laa Gjul tua banget tuuu.. hwehehehehe.. 
Lagilah kan,bila kahwin usia sebaya. Huhuhu.. Kadang tu rasa macam fesyen aku ni out of date ke hape entah.. Memang nak usaha, bila keluar berdua nak pastikan yang kita nampak seusia atau nampak lebih muda. 

9. Suka buat Perkara Yang Baik

Takde lah nak kata aku ni baik ke hapa.. tapi bila usia ni meningkat, secara automatik akan ingat mati itu pasti.. Berapa lama lagi kita nak hidup didunia yang sementara ni.. Memang nak elakkan perkara yang dilarang.. dijauhkan lahh.. 


Hehehe,, Tu jeee.. Korang ada tak ciri-ciri tuu? Entah laa.. Aku tak bersedia pon nak hadap 3 series tahun depan ni oiiiiii.. Nak 20-an selalu.. hehehe.. 

28 comments:

  1. tgh bersedia jugak nk masuk 20-an ni haha XD

    ReplyDelete
  2. wah..wah..wah..mmg mantap ini entry..gmbr tu yg paling win.hehhee

    ReplyDelete
  3. ummul klik2nuffnang juge...hihihi

    ReplyDelete
  4. hahaha...macam kena ja dgn sy semuanya!
    anyway, sy mmg dah 3-series. :)

    ReplyDelete
  5. kahkahkah.. lawakla yoorin ni. rilekss. akak ni dh 31 ha.. tp maintain muda. ahaksss

    ReplyDelete
  6. Saya nie nak masuk 40an dah ...Sibuk berblog lagi ...

    ReplyDelete
  7. hheheheh...begitulah perasaan bile nk menginjak umur 30... K.elly da 36 thn ni ..in shaa allah oktober ni..tp hati masih muda belia..hhehehe....

    jemput singgah blog k.elly... ;)

    AWET MUDA WALAUPUN ANAK 3!!

    ReplyDelete
  8. Zumal dah hampir 32, saya sekejap semua berlalu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa kan..sekejap je masa berlalu..rasa macam baru je lepas spm..eh eh

      Delete
  9. arghhhh heheehe...30 pliz be good to me...now dah 28...xlambat dah...3 series...tp org duk ingt bdk bdk blajar lagik

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekekek.. usia ni kalau dipikir makin stress..buat je tak tau..hehehe..sedar2 nanti dah 40 tahun.. huhu

      Delete
  10. Macam betul je sume nih..
    Nak masuk 40 ada tak???

    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak.. tak hadap lagi 40..huhuu.. so nanti tunggu 10 tahun lg ea..org share yg nak usia 40 pulak k

      Delete
  11. Hehehe...samelah.. senyum sorg2 depan cermin

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau xpe.. selalu senyum depan cermin.. & dh nampak garisan sikit..huhu

      Delete
  12. ada ciri-ciri tu sume.. tapi masih belum bersedia =(

    http://ceritaaisyaismail.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn.. huhu..x ready lg sebenarnya..sobss

      Delete
  13. fuhhh kena makan collagen byk2 elak kedut hahaha

    ReplyDelete
  14. Hehe...nanti nak juga tulis pasal umur masuk 40 tahun ni...

    ReplyDelete
  15. Hehe...nanti nak juga tulis pasal umur masuk 40 tahun ni...

    ReplyDelete
  16. Terbaikkk... Dh 30 dh pon...tua bangat rasenye ni...huhuhu

    ReplyDelete
  17. tu la samala lagi 3 tahun nak 30..fuh fuh

    ReplyDelete