Followers

AFB FEEDS

Monday, September 7, 2015

BREAKOUT di NU Sentral | Pengalaman Paling Mengujakan!


Heee..seram pulak aku dalam BREAKOUT ni.. 


korang tau tak BREAKOUT tu apa? Pernah dengar? Aku pon pertama kali dengar tentang BREAKOUT .dok terpikir lasak ke game ni? Almaklumlah keadaan tak mengizinkan untuk lasak sangat... Dengan kaki pon masih cramp.. Bertempat di cawangan ke 2 di NU Sentral, bertuah rasanya bila Kelab Blogger Ben Ashaari dijemput khas untuk merasai sendiri keseronokan bermain game uji minda di BREAKOUT..  Keterujaan tu pagi-pagi kedai kat NU Sentral belum bukak pon aku dah terpacak depan BREAKOUT. Apa lagi, selfie dulu bukti tercongok dah sampai awal pagi kan.. Dah laa escalator tak gerak lagi.. uhuuii tak sanggup mak nak panjat escalator.. Mujurlah Lift depa dan on!




Selfy ciked.. Tu...! Pintu baru bukak separuh

30 Orang blogger dari KBBA oii! Maunya tak meriah.. Part bergambar je dah macam hapa! hhahahaa.. Seronok.. masing masing suka bergambar kan. 

Tiba masanya untuk mengetahui apa itu Breakout. Terlebih dahulu mestilah wakil dari BREAKOUT sendiri yang menerangkan serba sedikit tentang apa itu BREAKOUT..Ramai je antara kami tak pernah sertai dan dengar BREAKOUT. Bila staff dia bukak cerita tu terus rasa excited. Wah.. Wah.. ni kira macam cerita movie..tak pon game penyiasatan gitcheww.. 

Terlebih dahulu kitorang diberi peluang membuat touring di semua bilik BREAKOUT dimana setiap bilik tersebut ada yang susah dan ada yang senang. Bilik masing-masing suram je.. .Tapi pada sesi touring tu kami hanya dibenarkan untuk melihat bilik pertama sahaja. Setiap bilik ada tema dan ujian yang berlainan.




 Selepas diberi penerangan, tiba lah masa yang sangat mengujakan.. Kami diberi 6 orang setiap kumpulan. Dan masing-masing diberi kelebihan dalam ujian permainan ini. 


Aku memilih The Lightbringer dan diberi lampu kecil. almaklumlah. bilik bilik tersebut kecil dan agak suram. So , lampu tu agak penting lah.. 



Selepas penerangan dan dibahagi kumpulan, kitorang dibawa kebilik cabaran.. nahhh.. Bilik yang aku kata tak nak tadi tu laa bilik yang kitorang dapat. Materia Medica. Sumpah agak blurr jugak bila ditinggalkan dalam bilik tu.. Bukan je menguji minda ya.. menguji fizikal jugak. Mujurlah dalam kumpulan ada seorang lelaki.. hahahah.. kalau semua perempuan... Agak seram jugak lah bilik tu dengan lagu lagu chinese klasik.. terasa dibawa ke zaman ituu.. 

My teammate!!! suasana pon balam-balam.. ngee.. Blogger Faziera  , Lyssa Faizureen , Yayac  & Yanie Yusuf


Comel je dia bagi penerangan.. 


Walaupon kumpulan kitorang gagal menepati masa 45minit yang diberikan, ada masa 5 minit tambahan pon gagal.. Hahahhaa..susah tau!! Tapi memang puas hati.. seronok sangat diberi peluang untuk sertai BREAKOUT.. 45 minit tu tak rasa langsung.. banyak buang masa kat bilik 1, sebab blur tak tau nak buat apa..hahaha.. 

Memang teruja lah nak join BREAKOUT lagi. Berbaloi.. Semangat berpasukan tu memang sangat seronok.. Nak join game ni , kena lah ada semangan berpasukan ye tak. Tak boleh nak settle clue sorang-sorang. Tak jadi punya. Tak boleh nak cerita lebih lebih sangat, korang kena sendiri rasakan pengalaman tuu.. 

Keluar je dari bilik tengok Blogger lain semua dah ada kat luar. Haaa..padahal weolss masuk dulu kot! kah!! takpe lah.. pengalaman pertama kan.. lepas ni kalau nak pergi lagi tau dah nak buat macam mana... 

Apa lagi.. Sambung bersembang dan bergambar lah kan.. Cerita pengalaman masing-masing dalam cabaran tadi.. fuh seronok.. Rasa nak pi try kat bilik diorang pulak..

selepas sesi breakout tamat.. ni lah dia wajah ceria walau pon gagal tepati masa..hiks!








korang tak teringin ke nak pergi lepas aku dok cerita-cerita ni? buahaha.. jom lah.. Harga pon berpatutan.. Kalau pi ramai2 lagi murah...


Lokasi di dua tempat selain di NU Sentral boleh juga pergi yang ada di Avenue K berdepan je dengan KLCC.. Terima Kasih untuk Ben Ashaari dan BREAKOUTMY sebab bagi peluang untuk kami KBBA menikmati sendiri pengalaman berharga macam ni.. Seronok sangat!


Untuk keterangan lanjut 
Boleh lawati laman web mereka di 

atau 
Instagram : www.instagram.com/BREAKOUTMY  #BREAKOUTMY
No Telefon : NU Sentral : 0322763705   Avenue K : 03-21811835

19 comments:

  1. merah naw bilik kak yoorin.
    breakout mmang besttt

    ReplyDelete
    Replies
    1. merah..akak dah rasa macam saspen je takut bukak mana2 keluar hantu.. hahaha..

      Delete
  2. bestnya. ala2 mcm Blackout.

    ReplyDelete
    Replies
    1. best sha.. buat family day ke gathering kawan2 pon best jugak ni..

      Delete
  3. Replies
    1. tu laa..rasa macam ada nama lin.. ke takde..ehh..

      Delete
  4. best!
    next time kalau ada peluang lg pasti nak join..

    ReplyDelete
  5. bilik yg team Yoorin nie mcm menyeramkan aje..hahaha..tapi best kan.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah kak sue.. bilik pertama je dah nampak seram.. ada bilik seterusnya lg seram

      Delete
  6. phew..
    price dia boleh tahan ek.
    tapi kalu best no hal punya.

    ReplyDelete
  7. bestnyer.. tp takut plak nak masuk kalau ade tangan ngeri camtu hehehhe

    ReplyDelete
  8. bestttt nyeeee..
    mesti pergi ni satu hari. hehe

    ReplyDelete
  9. Thank you hehee... Nampak scary tapi tak ade hantu lah ... HAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you Leo!!! yeah.. i takut jugak kalau tetiba ada hantu.. hahaha

      Delete
  10. sangat best.. tambagan team kita mmg best..masing2 saling mbantu kan..best best

    ReplyDelete