cozy baby

GaBag Cozy Baby

Followers

Contact | Review | Advertise | Invite| Business


For : Contact | Review | Advertise | Invite| Business Opportunities
Email: aziandgtt@yahoo.com

Sushivid

AFB FEEDS

Tuesday, September 22, 2015

Keliru Nak Kira Minggu Dan Bulan Usia Kandungan

Dulu , dari zaman sekolah yang aku tahu, orang beranak 9 bulan 10 hari.. tapi bila dah ada pengalaman sendiri melahirkan anak yang 41 minggu dalam kandungan (overdue) aku rasa, eh.. dah macam 10 bulan lebih je.. Yang mana 1 betul ni? 

Terima kasih babycenter atas perkongsian ni.. xde lah aku keliru sangat... jom tengok gambarajah ni.. Senang sikit nak paham.. 



Rupanya sebelum ni salah kira.. hahahaha.. kompiden je kan.. baru 2 bulan tapi kita kata dah 3 bulan.. oooo..silap rupanya... Dan kiraan mengikut trimister pon silap.. 13 minggu baru habis trimister pertama.. fuh..aku ingat 12 minggu dah abes dah.. belom lagi rupanya.. Padanlaa 13 minggu pon masih berisiko kuat untuk keguguran.. Allahuakbar.. Jaga kandungan elok2.. Ye la kan.. Trimister pertama tu memang paling mencabar rasanya... 1001 kerisauan mesti ada..

7 comments:

  1. tak sempat nak belajar dlu..inshaAllah anak ke-3 nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. sama laaa... ^_^ insyaa Allah anak ke-3 dan seterusnya nanti x compius..eehhehe

      Delete
  2. perkongsian yg bagus.. 2x prgnt mmg ingat minggu ke 13 dah trimester ke-2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rupanya 4 minggu awal tu tak kira lagi.. kannn

      Delete