Followers

Contact | Review | Advertise | Invite| Business


For : Contact | Review | Advertise | Invite| Business Opportunities
Email: aziandgtt@gmail.com

AFB FEEDS

Saturday, September 12, 2015

Lindungilah TetamuMu Ya Allah

Ribut pasir, Kren Jatuh


Sungguh besar ujian Allah untuk tetamuNya di Tanah Haram yang menunaikan ibadah haji tahun ini.. Sebak rasa hati mengenangkan saudara islam kita yang berjihad menunaikan rukun islam dengan menyempurnakan ibadah kepada Allah.. Sesungguhnya ibadah haji jemputan dari Allah.. Semua ujian telah ditetapkan.. Jangan lah kita pulak kat sini nak mempertikaikan atas semua yang dah berlaku..











Tengok gambar pon seriau jugak kan.. dikelilingi kren..kita pon kalau kat sini mana boleh sesuka hati nak lalu tempat bangunan tengah buat.. takut.. Kat sana kebetulan tengah ribut pasir dan hujan ribut.. Salah satu punca kren jatuh.. jangan lah ada diantara korang nak libat kan kifarah ke hapa... doakan yang baik2 je..Pembangunan kat situ untuk pembesaran untuk keselesaan jemaah ...  

Tak sanggup nak share gambar mangsa-mangsa . Rasanya korang pon dapat tengok sendiri kat facebook kan... 

Makcik & pakcik aku pon sekarang berada di sana menunaikan ibadah haji,Sedih aku baca status sepupu Gjul yang risau keadaan ibu dia kat sana.. Ayah pulak baru je pergi mengadap illahi.. Ya Allah, Moga semuanya selamat dan selamat pulang ke tanah air serta mendapat haji yang mabrur.. Takziah juga untuk semua ahli keluarga mangsa.. 

22 comments:

  1. Alfatihah dan innalillah yg telah pergi menemuiNYA beruntungnya mereka itu.

    ReplyDelete
  2. Alfatihah dan innalillah yg telah pergi menemuiNYA beruntungnya mereka itu.

    ReplyDelete
  3. Moga arwah2 di tempat org2 solihin.
    Moga yg cedera dpt pulih segera.

    ReplyDelete
  4. Moga mereka ditempatkab dikalangan orang2 yang beriman...in shaa Allah

    ReplyDelete
  5. Allah s.w.t. sedang menguji... kerana Allah s.w.t. sayanggggg...

    Al-Fatihah buat semua yang telah dijemputNya dalam tragedi ini..

    ReplyDelete
  6. Setuju dengan @Dramatic Uniq punya komen...

    Allah lebih sayang insan-insan yg sedang melaksanakan seruan-Nya

    ReplyDelete
  7. Besar pahala mereka yang diuji Allah..
    Semoga mereka tabah sepanjang ibadah haji..

    ReplyDelete
  8. ngeri kn yoorin..tpi insyallah syurga buat mereka yg terkorban

    ReplyDelete
  9. Moga dipermudahkan segala urusan jemaah di sana...

    ReplyDelete
  10. alia smpai takleh tdoq smlm tggu kkak kat sna reply whtsapp....
    bila dia reply tru rsa lega...
    at the same time...rasa sayu pun ada

    ReplyDelete
  11. alia smpai takleh tdoq smlm tggu kkak kat sna reply whtsapp....
    bila dia reply tru rsa lega...
    at the same time...rasa sayu pun ada

    ReplyDelete
  12. semoga segala urusan dipermudahkan di kota mekah.. masih ada beberapa orang rakyat malaysia yang belum jumpa..

    ReplyDelete
  13. assalamualaikum,....agak terkejut juga bila dapat tahu berita tentang ni,,mmm,,semoga mereka ditempatkan di kalangan orang - orang yang beriman..in shaa Allah...jemput follow & komen di ruangan entry yaya cendana ye.... www.yayacendana.com
    terima kasih...

    ReplyDelete
  14. mendoakan yang baik2 dan moga dipermudah semua. semuanya perancangan Allah. sebaik perancangan kita hebat lagi perancangan Allah. sekurangnya dorang 'pergi' dalam keadaan yang cukup baik walau zahir yang ngeri di mata kita.

    ReplyDelete
  15. Semoga di tempatkan di kalangan orang yang beriman

    ReplyDelete
  16. kun fa ya kun..
    mm
    harap keluarga mereka tabah menghadapi dugaan ini

    ReplyDelete
  17. Moga Allah permudahkan urusan mereka di sana..

    ReplyDelete
  18. Terlalu banyak sangat pembinaan ni keliling makkah

    ReplyDelete