cozy baby

GaBag Cozy Baby

Followers

Contact | Review | Advertise | Invite| Business


For : Contact | Review | Advertise | Invite| Business Opportunities
Email: aziandgtt@yahoo.com

Sushivid

AFB FEEDS

Wednesday, September 30, 2015

Tamatkan Riwayat "Auto Play Video" Di Facebook

Auto Play Video Di Facebook

Semak dan rasa annoying kan kalau tengah scroll kat Timeline boleh pulak video autoplay.. Perabih data je.. Dah laa data ciput.. Lagi satu , tertengok pulak video yang kejam,penggal2 siat2 kulit manusia tuu.. tak nak tengok , tapi dah auto play..tertengok laa jugak walaupon sekitar 4-5 saat.. Nak muntah betul rasa..

Solusinya aku gigih jugak laa cari camna nak matikan auto play yang semak ni...
Nah...kalau korang rasa semak, boleh cuba tutorial bawah ni ye.

Tutorial hentikan Auto Play Videos di Facebook (Desktop/laptop)


Pilih bahagian settings.




kemudian pilih videos


kemudian akan keluar paparan seperti di atas.. klik button default/ on pastu off kan je..senang.. 


Tutorial hentikan Auto Play Videos di Facebook (talefon)



Pilih bahagian menu. Lepastu scroll kebawah sampai jumpa bahagian HELP & SETTINGS



Akan ada paparan seperti di atas. Pilih apps settings



Pilih bahagian video play automatically. Kalau on, korang boleh laa pilih off seperti dibawah ini.. 




Semoga ia bermanfaat untuk semua.. adios!

5 comments: