Followers

Contact | Review | Advertise | Invite| Business


For : Contact | Review | Advertise | Invite| Business Opportunities
Email: aziandgtt@gmail.com

AFB FEEDS

Wednesday, October 19, 2016

Wafiy Dah Enam Bulan Kosong Hari

Assalamualaikum..

Dah laa jarang cerita pasal Wafiy.. Tup tup dah 6 bulan budak tu..kof kof kof... sumpah rasa cepatnya masa berlalu..memang ada beza la bila anak kedua ni.. lupa sebenarnya harini genap 6 bulan. Jangan kan usia dia..harini berapa haribulan pon tak tahu. Memang sejak dah berhenti kerja ni, bab hari, tarikh dah tak amik pusing.. kalau orang tanya,  baru kedek2 nak belek kelender.. Masa Irine dulu..kemain, # [hashtag] kat instagram siap #6bulan10hari #70daysold..chehh..kemain..sekarang ..takde masa lah nak # hari kemain..hahaha..




Sebab harini Wafiy genap 6 bulan, maka dah boleh makan lah kan. Opcoz lah dia kena merasa air tangan mommy dia dulu...1st meal dia puri labu manis. Plan nak buat bubur nasi stok ikan bilis.. ikan bilis pon takde.. maka cari la apa yang ada dalam peti ais nenek ni. Ada labu & carrot je.


RESEPI PURI LABU UNTUK BAYI 6 BULAN

BAHAN-BAHAN 
- labu yang dipotong kecil.
- susu / air masak














Cara-caranya
- potong labu kecik2 je saiz nya..cepat sikit masak waktu direbus.

- kukus @ rebus labu sehingga lembut.




cucuk pakai garpu


- Blend / lecek labu dengan air atau susu.

kalau boleh nak blend makanan anak tu janganlah guna blender yang buat blend kunyit, blend lada tu..hahaha..macam tak yakin je cuci bersih..tapi kalau dah takde & yakin tu guna je.. aku kat rumah memang ada 2 blender 1 untuk juice and 1 untuk masak.. so untuk makanan wafiy, guna yang juice tu.. 

takde campuran lain.. labu pon dah ada rasa manis.. memang aku pon share sekali.hiks..




1st expression Wafiy waktu makan, dia buat-buat nak terbelahak macam nak muntah tu..adoiiii.. dia ingat ubat lah kot..dah pandai kalih muka tak nak makan.. takpelah dik..1st day makan sikit dulu pon xpe..puri ni mommy boleh sejuk bekukan.. 


1 comment:

  1. Sekejap jer dah beso..macam yoorin baru je bersalin semalam...

    ReplyDelete