Followers

AFB FEEDS

Monday, April 20, 2015

Tak makan sayur





Lunch harini acah acah nak mendiet laa kononnyaa khenn.. Makan mee hoon goreng kurang minyak , no ajinomoto.. Hover mak hayamm ni request mee hoon je pon.. Tapi memang selalu gitu.. order goreng2 boleh je request dengan orang dapur tak nak ajinomoto.. Kat rumah memang avoid takde beli ajinomoto pon.. Gjul pon tak kisahhh.. Aku pon kureng faham fungsi ajinomoto tu untuk apa.. nak bagi sedap ke camna? 

Macam biasalah.. Aku order apa-apa pon untuk sendiri yang makan, mesti nak pedas punya.. Kadang orang kedai tu paham laa, dia masak paste memang dah pedas.. Ada pulak yang menambah 2-3 bijik cili masuk terus dalam kuali.. Kategori kepedasan aku boleh terima 6/10... Kalau nampak cili ke memang aku asingkan.. Tapi kalau gjul, selamba je kunyah cili macam tak de perasaan.....




At the same time, sebelom menjamu selera, ngap dalam mulut, tugas aku macam biasalah, treasure hunt.. Gali makanan asingkan sayur yang ada..letak tepi.. sebab aku ni kategori karnivor kot! dok makan daging je.. hahahahaha.. Boleh je nak order tak nak sayur.. Tapi macam tak berseri pulak xde sayur kan.. 

Kenapa tak nak makan sayur? Entah lah.. aku rasa sayur ni bukan sedap pon.. pahit pulak tu.. Dalam banyak banyak sayur, aku cuma makan sayur pucuk manis je.. Susah nak dapat sayur tuu..nak dapat, kena pi pasar..

Sampai kan masa aku kecik2 dulu kalau ikut mak abah pergi open house ke , kenduri ke memang selalu laa kena marahh.. sampai mak cakap "tak boleh bawak pergi majlis betul kau ni"... Masa preggy pon dulu terpaksa laa jugak telan.. tapi memang tak boleh nak makan..so , aku makan supplemen je ..

Masa berpantang lagi lah..Hari hari mak aku masak mesti ada lauk sayur.. Tak makan kang , kecik hati pulak.. Makan laah jugak.. Tapi langsung tak kunyah.. Telan terus.. hahaha.. Siap mak aku cakap, nanti tak baik jahitan bawah tuu kalau tak makan sayur... Dah laa koyak sampai ke punggung.. lagi tak mau makan sayur.. T_T memang makan jugak last2, dengan alasan, nak bawah tuu cepat baik.. Tp nan hadoo laaa.. dah 40 hari pon aku jalan dok kepit jugak..hehehe..

Walaupon aku tak makan sayur, tak nak laa anak aku pon tak makan sayur.. Memang puri dia pon aku buat sayur je banyak.. Alhamdulillah... Dia tak tolak.. memang suka, lagi2 tomato.. Ajarlah anak dari kecik.. Senang sikit.. Dah tua bangka macam aku ni baru nak suruh? memang tak laaaa... 



2 comments:

  1. hahaha samelah kitaa.. paling tak suka bila mkn sayur

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn.. ade jugak geng tak makan sayurr... kekekeke

      Delete