Followers

AFB FEEDS

Monday, June 1, 2015

Tempat makan best di Putrajaya | Burger serunding sedap


Semalam lepas balik dari Floria Putrajaya, perut pon dah bunyi2 cengkerik kebuluran.. At last makan dekat dengan Masjid Putra kat presint 1.. dulu pernah laa datang sekali makan2 kat sini.. Tapi makan Burger Serunding ni pertama kali kat sini & pertama kali seumur hidup.. hehehe...

Mulanya kawan aku yang suggest pi makan kat sini.. Dengar je burger serunding.. "Ha? burger serunding? Ada ke?? Unik betul... "... Aku kalau benda pelik-pelik ni memang laju je nak try.. 



menu pelbagai jenis burger... Selain burger serunding , ada jugak burger otak-otak , hashbrown fish burger dan lain-lain.. Harga pon standard lah harga burger bakar... Tu harga ala-cart.. kalau nak tambah set (air + fries) add on RM3.00 sahaja..... pada aku, berbaloii lahhh...walaupon fries nye ciputt..sobbbss!! 


Boleh pilih nak roti yang mana.. =) Feeling macam kat subway je.. hehe


aku order burger serunding untuk aku dan double beef burger untuk Gjul.. 


untuk roti aku pilih charcoal bun.. Sebab tu color hitam... Sungguh laa..pada aku memang sedap boleh tahan.. 1st time kann merasa.. Not bad! and kalau pergi lagi memang aku nak order burger serunding lagi.. Hehehehe.. BTW roti pon home made... so, bun nya agak lembut walau pon memula aku tengok macam keras kejung je.. 

Gambar dari facebook Steam & Grill burger .. ilustrasi ni saje nak bagi korang cepat2 pegi ke sana makan burger serunding.. nyummsss!!



Double beef burger.. Aku paling takut kalau bawak Gjul pergi tempat makan , pastu tak sedap.. Lagi-lagi lah kalau burger bakar.. Sebab dulu pernah laa bawak pi Burger bakar XXXX yang kengkonon femes tuu.. Sekali tak sedap..hahahhaa!!! takut pulak dipersalahkan.. Tapi homemade beef kat steam & grill burger ni, memang tak mengecewakan lah.. puas hati sebab Gjul kata sedap.. Tapi tak puas hati sebab Gjul bagi aku rasa secubit je daging nya.. =(

Ni pulak ilustrasi burger double beef.. Memang umphh!!!



Budak ni makan kopok ikan je lahh.. 



 Kat situ bukan je ada burger sahaja.. Western food yang lain pon ada.. tapi spageti je laa.. huhu.. semalam nak ambik gambar spagetti bateri phone dah kong... sodehhhh... 


BTW aku order air longan tau! takde pulak dalam menu.. air longan nya boleh tahan sedap & pekat betul rasa jus longan tuu.. 


Bagi yang nak try boleh ke  Lokasi di Selera Putra di Presint 1 dekat je dengan Masjid Putra , food court yang kat bawah dekat tepi tasik tuu... ... Cari kedai Steam & Grill Burger. 


TASTE : ****
AMBIENCE :**
PRICE : $$
 SERVICES : **


Tak up lagi entry pasal Floria Putrajaya..terus skip bab makan..nampak sangat aku ni pelahappp..hahaha

6 comments:

  1. alamak....yg duduk putrajaya ni pun xpernah try....huhuhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaa... ye ke? shud try... sy ni tak arif jalan putrajaya.. tak tau nak makan kat mana.. huhuhu...

      Delete
  2. sedapnyaaaa. lapar tengok. hahaha

    ReplyDelete
  3. perhgg..merecik air liur, tak tipu

    ReplyDelete
  4. ehh memamg sedap laaa!!!
    datang click nufnang :D

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum Mommy Yorin,

    Terima kasih sudi singgah di kedai kami dan pekena "Singature Buger" Serunding Burger dan memberi good komen.

    Insaallah kami akan mempertingkatkan lagi mutu dan service kami untuk mendapat 5 Bintamg. Selain Putrajaya, Kedai kami ada juga beroperasi di Shaftsbury Cyberjaya.

    Terima kasih bebyk dan minta maaf sekiranya terdapat kekurangan.

    ReplyDelete