cozy baby

GaBag Cozy Baby

Followers

Contact | Review | Advertise | Invite| Business


For : Contact | Review | Advertise | Invite| Business Opportunities
Email: aziandgtt@yahoo.com

KELAB BLOGGER BEN ASHAARI

AFB FEEDS

Friday, September 18, 2015

10 Bijik Pon Boleh Habis

Irine macam biasa lah, tiap bulan mesti demam. demam agak panas suhu lebih 39 tau.. Memang kalau dia demam, tak tidur lena .. Kebetulan dah agak lama jugak Irine tak demam, dalam 2-3 bulan macam tu.. Tetiba dia demam lagi.. Terus bawak dia pegi klinik.. Sebab walaupon ubat demam dia masih berbaki, macam tak yakin sangat la nak bagi dia makan... Nak bagi ubat yang baru.. 

Well, ni ada tambahan nasihat doktor lah.. Kalau ada anak yang selalu demam panas, bagi dia makan ubat dulu kat rumah.. ubat demam.. Bukan ubat selsema @ ubat batuk ya.. Tapi sebab tak tahu, aku main bawak je Irine pegi klinik .. Tak bagi ubat demam pon.. Sebab rasanya, aku yang demam teruk, tapi suhu tak sampai 38 pon..haha.. Irine yang macam takde lah panas sangat, sebab dia aktif..Tapi suhu dia petang tu dah 38.3.. eh eh.. 

Nasib waktu tu datang klinik lagi 10 minit nak pukul 5(klinik kerajaan di Kampung Pandan) suasana lenggang.. ingat tak boleh ambik nombor.. Huhu..aku takut jugak, dah petang kan, waktu nak balik.. kang doktor malas nak layan sangat. Sebab dulu pernah laa datang sini masa ngandungkan Irine.. Adoii.. Bad service aku rasa.. Tapi ye laa..pagi kot waktu tu..terlalu ramai orang.. Dengan orang tua kat wheelchair bersepah terlanggar2 kaki kite.. huhu.. kite pon sakit waktu tu(demam je pon..ngada sangat)... nurse terjerit2 lagi..baru bukak pintu klinik, orang bertongkat pon macam tak bertongkat oii!! laju gila diorang nak serbu masuk.... Tapi waktu okey sangat doktor tu.. Nama sama dengan aku.. Azian.. Tarikh lahir pon dekat2..doktor tu yang bagitau..heee..polite sangat.. Walaupon rasa nya tengok dia cam penat je.. Layanan 1st class.. Siap boleh borak-borak lagi ...

Aku bagitau laa, Irine ni kerap demam.. pastu doktor ni suggest , suruh aku belikan Irine vitamin C.. Sebab vitamin C ni bagus untuk imunisasi dan daya tahan anak-anak.. Aku tak pernah terpikir dan ambik tau pon pasal Vitamin C ni bagus. Ingat untuk putih dan cantik je.. Hahahhahaa.. 







Nak dijadikan cerita, beli jugak laa vitamin C untuk Irine.. Beli kat Farmasi je. Jenama Chewies. Aku beli yang sugar free.. Sampai je rumah bagi laa dia sebijik. Aku risau pulak dia tak nak makan.. Tapi tu dia..dah sebijik mintak lagi... takut pulak overdose.. Huhuhu...dia punya akal , aku dah bagi sebijik, dia mintak "ayah?" untuk ayah katanya.. hahahahhaa.. Sabar je laa.. sebenarnya untuk dia dua-dua.. BTW Dia suka okey la..Harap lepas ni , xde lah kerap demam lagi.. Baru perasan, Irine ni agak susah makan ubat yang jenis cecair.. kena paksa, peluk dia kuat2 , tu pon memang meronta-ronta siap sembur laa.. Tapi vitamin ni pon dia panggil ubat. Tapi dia nak makan.. Lagi satu, VCO (Virgin Coconut Oil) yang softgel tu pon dia makan.. Dia boleh gigit softgel tu.. Dia kata "Dappp abamm.. Dappp".. Hah.. Senang.. Tak de masalah.. Pasni kalau pegi klinik nak mintak ubat demam versi pil @ softgel untuk budak.. Ada tak ekk.. 

Emm.. lagi satu, ada cadangan vitamin C @ supplement yang bagus untuk anak-anak kecik baya Irine tak?? nanti share kat komen ya.. 

10 comments:

  1. hehheheheh bijak-bijak nak bg ayah yer

    ReplyDelete
    Replies
    1. konon nak bagi ayah..tp dia makan 2-2 .. hahaha

      Delete
  2. teringat dulu.. mak beli vitamin C tu, kami adik-beradik makan macam makan gula-gula.. cepat je habis.. ekekeke..

    ReplyDelete
  3. Yoorin try la minuman kesihatan berasas madu tu.. Qaseh Gold kalau tak silap namanya.. hehehehe.. anak saudara akak minum tu sesudu setiap hari, alhamdulillah jarang2 demam and sakit... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. qaseh gold ea kak.. td kat fb macam ada kawan jual..nanti tanya dia..tp masalahnya bab yg cecair ni irine xnak minum.... huhu.. tu masalah.. pil ke softgel baru dia nak

      Delete
  4. Kalau ubat untuk kesihatan tak kisah..
    Singgah dari blogwalking emas putih....

    ReplyDelete
  5. anak sy makan scott emulsion. tp sejak demam, dia xmo makan. konfius sudah dengan ubat...huhuhuuuu

    ReplyDelete
  6. hihii.....seronoknyaa diaa dapat makann vitamin,,,,

    ReplyDelete