cozy baby

GaBag Cozy Baby

Followers

Contact | Review | Advertise | Invite| Business


For : Contact | Review | Advertise | Invite| Business Opportunities
Email: aziandgtt@yahoo.com

KELAB BLOGGER BEN ASHAARI

AFB FEEDS

Sunday, October 4, 2015

CaBaRaN7HaRi iNsTaBLoG EfGkBbA | CaRi aPa DaLaM FreeZer Tu??

CaBaRaN7HaRi iNsTaBLoG EfGkBbA | CaRi aPa DaLaM FreeZer



Dah hari ke-4 untuk #CaBaRaN7HaRi iNSTaBLoG EFGKBBA.. Cabaran harini adalah nak tau kita ni bukak peti ais selalu nak cari apa.. Aku kalau tAK masak, jarang gila lah nak bukak peti ais.. Heh.. Tapi adalah seorang makhluk Allah tu, dah pandai bukak tutup peti ais cari eskrim yang tak wujud pon dalam peti ais.. akibat nya, selalu jugak lah sayur yang baru dibeli disiat-siat masuk tong sampah.. geram gila aku bila dipikirkan balik.. nampak kita je tercegat nak marah dia pandai pulak tu dia menjawab "abam! dah yapp (dah siap)".. grrr.. siap yerk..siap mengecahkan dapur.. 

Btw aku sekarang bukak peti ais nak cari air..nak minum ..hahaha.takde benda lain lahh..Tak kisah laa, air kosong sejuk ka.. selalunya beli banyak2 stok air, jus dengan air soya..  talkisah aku ni bukan jenis manusia suka minum susu kotak ka, susu tepung ke kecuali yang berperisa coklat, strawberri , vanilla, @ jagung.. Nak dijadikan cerita, Gjul ni since aku preggy, memandai je beli susu dalam kotak! meraung aku sampai rumah dia belikan tu.. Suruh belikan susu soya, lain pulak dibelinya.. Dah tu suruh abeskan dalam masa seminggu.. At least!!! no compromy katanya all for baby, not mommy! ya Allah..sabar je lah dengan si Gjul ni.. 



Terpaksalah setiap pagi dan malam buka peti ais cari  susu ni.. sesuku cawan je mampu minum telan.. Takde nya nak minum sikit-sikit.. Telan terus! pasni dia cakap, nak paksa makan sayur pulak.. hari-hari dia nak masak sayur..peti ais akan dipenuhi sayur.. huhu.. sabo je laa... masalah kan orang yang tak minum susu & makan sayur.. Sedih nya jadi seorang Yoorin.. sobss!! 

10 comments:

  1. hahaha..kak yoorin kite sama..tak makan sayur dan tak suka minum susu..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann..tp zati slim.. kak yoorin demoksss... makan ayam daging hari2.. huhuhu

      Delete
  2. Ada hikmahnya x dpt soya tu. Xyh la mnum soya. X ok. Nt kulit bb sensitif

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke.. masa irine dulu memang minum soya je....

      Delete
  3. Mencabar sungguh 7 cabaran ni.. Menghabiskan susu pun satu cabaran juga tu yoorin melacolea..huhuhu ;-)

    ReplyDelete
  4. saya minat minum susu almond skrg ni, tapi takboleh selalu coz harga mahal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo..pernah2 ada baca resepi susu almond + kurma.. bagus jugak tu untuk bfeed.. banyakkan susu badan

      Delete
  5. HL low fat, ada sekali tu pcl bantai minum sekotak habis..tapi esoknya cerry berry , perut tak tahan...

    ReplyDelete