Followers

AFB FEEDS

Wednesday, November 12, 2014

Nak masuk 3 series


Bizi nyee iolss harini.. Banyak giloossss invois nak kena taip..Naik kematuu jari aku nak taip banyak2... Dalam kebizian tu, nyempat lah jugakkk update status kat FB, scroll timeline khennn.. behehe... Rata-rata kawan iolsss dok upload laa gambar anak2 diorang berkonvo.. bukan konvo amik diploma, ijazah tuuu.. convo tadika..pon bolehhh..  behehehe.. ada jugak yang mana anak2 bijak2 tu, dapat laaa anugerah subjek pelajar terbaik kann.. Seronok ke tidokkkk?? Seronok laa.. mana laa ada parents yang tak bangga anak2 diorang berjaya.. aku pon tak sabar jugak nak tunggu detik dan waktu ituuu.. ecehhhwahh..

Almaklum lahh.. jeling2 anak sendiri.. masih bayi.. jalan pon tak gheti lagi.. hahhahahaa.. lama lagi tuuu nak tunggu dia sekolah.. tapi , at the same time, macam tak sangka laa pulak kann dah nak setahun umur Irine. Adehh.. cepat nyaa masa berlalu.. Macam baru 2,3 bulan lepas je beranakkan dia.. 

Nak kata aku ni lambat kawin, rasanya umur 27 dah kahwin.. dapat anak pon sempat jugak umur 27 tahun.. Ke diorang yang kawin cepat sangat?? Tapi betul orang cakap.. untung kawin awal.. nanti anak-anak dah besar, kita pon masih nampak muda.. macam adik dengan kakak nampak nyee.. Tapi apakan daya.. bukan rezeki & jodoh aku nak kawin cepat & dapat anak cepat. Semua tu kan rezeki dari Allah.. Kenapa kita sebagai hambaNya nak mengeluh.

Ada lagi orang yang kawin lagi awal dari kita, tak berpeluang nak memiliki zuriat lagi.. Allah.. Allah.. syukur sangat dengan nikmat kurniaan Nya.. Cukup lah..berhenti lah mengeluh.. Percaya ada jalan & rezeki.. 

Kalau dulu, aku umur 23 tahun je orang dah sibuk tanya, bila nak kawin?? Aik.. tak nampak @ tak tahu aku masih study?? Gjul pon waktu tu masih study. mana lah ada modal nak kawin.. ingat dah kawin nanti takde komitmen ke.. bila orang asyik push tanya bukan2, aku pon push jugak si Gjul tu bila nak masuk minang aku.. hahaha.. Gile.macam despret sangat nak berlaki kann.. Mesti time tu Gjul stress aku desak2 dia ajak kawin.. LOL.. siappp ugut tu.. umur 25 tahun mesti kita dah kawin.. buahahahahhaa..

Kita yang merancang.. tapi Allah lah yang menentukan.. umur 25 tahun pon kami tak kawin lagi.. aku pon tak rasa waktu tu aku ready nak jadi bini orang kottt.. hahhaa.. tapi sebab dah lama sangat kitorang bercinta.. kenalahh sarung jugak ikatan pertunangan.. aku ni , anak sulung memang laa patut jalan dulu.. tapi si Gjul ni hah.. terpaksa melangkah bendul abang & kakak dia dulu.. boleh ke tidakkk?? 

Dupp dapp dupp dappp.. genap umur Gjul 27 tahun baru laa kitorang married.. Gjul siap bating dengan kawan2 dia..mesti nak dapat baby tahun 2013... ajaaa giloossss!!! kitorang kawin bulan 3, 2013..tak menyempat kaannn.. tapi tu just gurauan dengan kawan2 je.. Tapi tak sangka laa jugak, rezeki Allah nak bagi, ngam2 hujung tahun 2013, Irine lahir.. Kita tak minta, tapi Allah yang beri.. Rezeki.. 
Now Irine dah nak masuk setahun.. Mommy & ayah dia plak nak masuk 3 series.. hehehe.. Mengikut plan nak tunggu si Irine 3 tahun baru plan nak dapat adik baru.. Tapi .....

  • Memandangkan umur aku ni dah berapa waktu tu?? 
  • Nanti Irine kurang kasih sayang pulak..
  • Kesihatan terjejas, rahim tak elok lagi..
  • Nanti Irine kena stop menyusu badan..
  • Trauma lagi kot nak beranak.. normal pon sakit!!
Tapi sekarang, Gjul plak yang kata, if ada rezeki lagi, kita terima laa yunk.. i feel like.. eeerrrr.... OKEY & YAhoo!!! Yess... As husband & wife, bila kita saling support each other, semua masalah yang belum lagi kite face up, jadi bukan masalah berat.. kannn.. 


Bukan nak membangga.. Tapi lebih kepada bersyukur.. 

- dok kalut mengeluh orang kawin cepat , kita kawin lambat
- dok kalut mengeluh orang dapat anak berderet, kita belum terima zuriat.
- dok kalut mengeluh orang dapat kerja best, gaji besar , kita gaji cukup makan je.
- dok kalut mengeluh orang pakai kereta honda, kita pakai honda ex5 je
- dok kalut mengeluh orang dapat pergi holiday, kita dok rumah tengok tv 24 jam
- dok kalut mengeluh orang dapat shopping,kita nak beli selipar bata pon pikir banyak kali

Ini betul. Sebab sebelum ni aku banyak betul mengeluh mengenang nasib.. Ecehh.. dok tengok orang lain bahagia, rezeki melimpah ruahh.. tapi diri kita??Swdihh okey.. Apa kata kita tukar keluhan tu kepada berdoa kan.. Lagi satu, tak payah laa nak pikir sampai terpaku kat otak apa orang nak cakap.. tak payah sentapp.. Selagi manusia tu ada mulut dan suara, selagi tu lahh mereka akan argue , bertanya & bercakap.. Aku pon malas nak layan kehendak orang lain. Enjoy ur life. & ur journey.. Yang penting kita happy!!! Plus aku percaya orang lain akan ada jugak mencemburui kita apa yang mereka tak dapat.. betul tak??

For sure, if belum dikurniakan rezeki, tak kira lah anak ke @ pekerjaan, avoid laa dari bertengkar laki bini. Yakin laa dengan rezeki lain yang Allah akan bagi nanti.. Allahualam.. 


Rezeki & amanah dunia akhirat ku. Nur Irine Maisara 

Mommy yooyin


1 comment:

  1. Thanks for dropping by at my blog. Your baby is very very cute! xoxo

    ReplyDelete