Followers

AFB FEEDS

Monday, November 17, 2014

Picnic time!!!


Mujur lah hari Ahad aku bercuti. Time tu je laa dapat bersenang lenang rehatkan diri & rajin kan diri kemas rumah ke hape.. Seminggu sekali je dapat kemas rumah.. Hari2 lain bagi chance Irine sepah rumah, Tapi walaupon dia kecik lagi kategori bayi, dia punya sepahkan rumah ya Ampun.. Taubat laaa mommy dia.. Hahaha.. Hari2 mommy stress. Nak release kan tension Gjul bawak weolls pegi picnic. Sebab aku agak kurang suka mandi laut... Tak nak laa kulit gelap terkopek2, pastu mandi air masuk mata, pedihh.. Tapi kalau di bawak jugak, ai suka je.. Apa kau merepek ni..kejap tak suka.. lepas tu suka pulak.. hahaha..

Gjul buat plan pegi picnic dengan cousin & adik dia takde bincang dengan aku pon. Mentang2 laa ada group whassap family kan..aku pon x perasan bila ada group whassap.. before ni group wechat jerkk.. Tau2 je dia balik kerja pagi tu ,dia cakap "esok pagi kita pi mandi sungai okey".  Okey je.. i suka.. behehehe.. Tapi aku balik kerja awal kot.. pujuk2 dia ajak pegi Tesco, nak beli barang masak2 untuk picnic esok boleh dia tak layannnzz kann. Allah.. Takkan nak lenggang kangkung je..dengan barang kat dapur abes nak masak best2 pon xdapek laa. Dia rilex je.Sampai pukul 10 malam  dia nak pegi kerja pon dalam kepala otak aku nk bawak apa esok ni.. Segan laa plak kan dengan family ipar aku.. Gjul cuma pesan aku masak nasi . Dalam hati memang masak nasi pon aku takde mood.. Memang nak boikot merajuk dengan dia. Dia nak pergi kerja pon aku tak nak salam dia .Tapi dia laa yang tarik tangan aku salam & cium semua.. Tapi aku memang keras hati buat tak tau je.. Siap menjawab "Esok ayang tetap tak nak pergi.. Abg pergi laaa sendiri.. Yooyin pon tak payah ikut " Saje je kan nak bakar hati dia.. Gerammm sgt.. Tapi biasalah..Gjul buat tak tahu je. Mesti malas nak layan perangai aku nii..

Dia balik kerja pagi tu pon terus pujuk aku siapkan irine. Aku pon siapkan dengan keadaan malas.. Tapi dia kat dapur tung tang, tung tangggg masak nasi goreng.. buahahaha.. Jahat kan bini dia ni.. Sebab jenis aku tak suka kerja last minit.. Time tu laa kitorg baru hegeh2 pegi Tesco nak cari ayam buat BBQ.. Plan punya plan, weolss kelam kabut sebab ingat dah lambat.. pukul 8 lebih dah smpai kat selayang. Adehh.. Dekat pukul 12 baru diorang sampai dari Shah Alam .. Hahahhaa.. Dah si Gjul dok mencarutttsss je sebab dia tak tido lagi dari balik kerja.. kang malam nak pergi kerja lagi.. 
Aku dengan yooyin okey je.. mommy main handphone sampai bateri kong.. Powerbank plak Gjul tak charger!! memang thumbs up.. hahaha.. 

Excited datinz ni kalau pegang stereng kereta

ejek ayaahhh..

Boring sangat lalu tertidur..behehehe


Sampai je terus gerak ke Sungai Sendat.  coordinate : N03 24.21' E101 41.19' Lokasi nye atas lagi dari Ulu Yam. Tempat ni macam privasi sikit. Tak ramai orang. Tu yang best tuuu.. Tapi adehhh..rasa macam jauh pulak perjalanan... Takut hujan je.. Rugi je datang nanti..  Plan nak pergi tempat yang berbayar tu..sebab ada toilet.. nk bbq pon ada tempat..  Tapi tutup plak semalam.. tak tau lah kenapa.. Nak tak nak , parking jugak laa kat luar.. pon bolehhh... 







Takda bawak ais? jangan risau.. kita sejukkan in natural way. Sumpah memang sejuk sangat2 air sungai ni.. Gunung Ledang pon tak sesejuk ni... Grrrrr...

Memang bagus sikit main real pasir.. banyak kali percubaan masukkan pasir dalam mulut.. tskk tskkk.. Dari mommy beli kinetic sand baik bawak dia main real pasir.. betul ke salah???

Walaupon sejuk tahap nak beku, si Irine ni rilex je dia.. Suka sangat dia main air.. lutut pon dah biru.. Adehh..risau pulak mommy.. dia nak main lagi, bila aku tak kasi, terus mengamuk.. haaaadoooiiii.. Takpelahh.. kena laa upah susu sampai dia tertido.. 

mommy yooyin




No comments:

Post a Comment